Afspraak

Neemt u voor de eerste afspraak het volgende mee:

  • Legitimatie

  • Verwijzing als u die heeft meegekregen van de huisarts, specialist of tandarts

  • Handdoek

Indien u in hetzelfde jaar al in behandeling bent geweest in een andere praktijk of in het ziekenhuis na opname, wilt u dit dan doorgeven. Het is voor u en voor ons van belang om te weten of er al behandelingen op uw aanvullende verzekering zijn gedeclareerd.

Tijdens de eerste zitting worden alle gegevens vastgelegd in het EPD (electronisch patientendossier). Wij werken volgens de fysiotherapeutische standaarden, zoals deze door de beroepsvereniging zijn opgesteld en zullen we het volgende proces volgen bij het in behandeling nemen van een patient: 

  • Screening (indien zonder verwijzing)

  • Medische voorgeschiedenis

  • Anamnese

  • Onderzoek

  • Analyse

  • Behandelplan

  • Evaluatie

  • Afsluiting

Hoe gaan we te werk

Om uw klachten zo goed mogelijk in beeld te brengen en om u een zo optimaal mogelijke behandeling te geven, werken we volgens een vaste procedure. Hierbij volgen we het KNGF Beroepsprofiel Fysiotherapie, welke als uitgangspunt heeft het bieden van deskundige hulp en ondersteuning wanneer bewegen niet meer vanzelfsprekend is, bekeken vanuit het biopsychosociaal model. We werken volgens de wettelijke kaders en beroeps- en kwaliteitsstandaarden.

  • Stap 1: Intake: screening en anamnese, middels een vraaggesprek wordt beoordeeld of fysiotherapie geïndiceerd is. Daarbij is de hulpvraag van belang. Dat is uw omschrijving van uw klacht gerelateerd aan het bewegend functioneren, binnen de eigen leefomgeving. Het kan zijn dat u beperkingen ervaart in bijvoorbeeld werk, sociale contacten, sport, hobby’s of huishoudelijke activiteiten. Dit noemt men beperkingen in participatie.

  • Stap 2: Onderzoek: als na het inventariseren van uw klacht duidelijk is dat fysiotherapie geïndiceerd is volgt er een lichamelijk functie-onderzoek, waarbij zo goed mogelijk in beeld wordt gebracht welke beperkingen er zijn en of er aangrijpingspunten zijn voor uw fysiotherapeut om te behandelen.

  • Stap 3: Behandeling: in samenspraak met u wordt een behandelplan opgesteld, waarbij een einddoel wordt bepaald aan de hand van uw hulpvraag. De behandeling stopt indien het einddoel is behaald of indien er geen vooruitgang meer geboekt wordt in het herstel van uw klachten. Het kan dus zijn dat uw behandeling stopt, terwijl u nog wel klachten heeft.

 Afmeldprotocol

Indien u verhinderd bent, dient u dit minstens 24 uur (één werkdag) van te voren te melden, zodat wij op de gereserveerde tijd iemand anders kunnen plannen. Een niet op tijd afgemelde afspraak wordt bij u in rekening gebracht, wij kunnen dit niet bij uw zorgverzekeraar declareren. Afmelden kan telefonisch of per mail. Indien we niet rechtstreeks bereikbaar zijn kunt u de voicemail inspreken.